Saturday, October 22, 2011

blog ?? hahaha

"Blog ?? Hahaha.. Hanani Wirdah ada blog?? Mustahillah. Aku baca blog pun tak pernah ni nak buat blog pulak! Essay time sekolah dulu2 pun aku main bedal jew (sebab tu English SPM aku dapat tettt).. Blogging blogger ni bukan aku lah. Mana reti aku nak buat-buat ayat ni.", aku menjawab pertanyaan rakan yang menyuruh aku buat blog. Pendeknya pemikiran aku suatu masa dulu. Macam-macam jawapan angkuh (konon-konon aku ni cool sangat lah) aku berikan. 

     Tapi tengok lah sekarang. Tup tap tup tap, Hanani Wirdah dan blognya. Sebab tu aku suka cakap, Kunfayakun (Be! and it is). Kita jangan terlalu angkuh dengan perasaan kita sebab bila Allah kata jadi, maka jadilah ia. Dia Maha Berkuasa. "Aku benci betollah mamat tu, dah la tak handsome, pendek lak tu..". Tup tap tup tap.. "Eh, aku dah kahwin la. Dengan mamat yang aku kutuk haritu". Boleh faham kan?? Satu kesalahan kita sebab kutuk ciptaan Allah, satu lagi sebab kita terlalu angkuh dengan diri kita.
     

"Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu, dan (ingatlah), Allah jualah yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya." 

  

No comments: