Saturday, November 5, 2011

masak edisi pertama ..

sajew je nak promo thiz pic .. haha

pagi khamis yang sejuk lagi sepi ..
bangun je pagi .. subuh luh ..
 dengar radio .. duk dengar celoteh si saripah shahira ..
pastu turun bawah (bilik aku atas) .. alih - alih ..
semua dah xder ..
ayah mak p ngajar ..
adik laki adk puan pun samer ..
p skul gak ..
kaklong xder ..
belum balik lagi .. duk maktab ..
sooooooooo .. aku pew lagik !!

p dapur bukak peti sejuk !!!
tiba-tiba terpikir nak masak laa pulekkk ..
lam peti semua ada !!
ayam, daging, udang, sotong, ikan, sayur, buah ..
memang semua lengkap !!
cam pasaraya ..
pikir2 nak masak ape yerrr ..
xder idea ..
masak je lah pape pun ..
asal perut kenyang ..
ada yang kesah ker ??
perut aku suker aty aku la kan .. haha ..

disebabkan aku nie memang minat giler kat ayam ..
so kuarkan je lah ayam tuu dari peti ..
perap ayam ngan sos BBQ .. 
main perap jew ..
semua benda aku campur ..
gula, garam, kicap, sos cili, and bawang putih ..
perap dalam sejam lebih gituu ..
sambil tu tengok tv japp ..
rancangan MACAM-MACAM AZNIL ..
hahaha .. ngokngekkzzz ..

after sejam lebih ..
aku mulakan operasi aku yang seterusnya ..
iaitu buat SALAD SAYUR ..
main buat jew nie sebenarnyaa ..
taruk bawang merah, lobak merah, kubis ..
pastu gaul ngan sos masmello mende entahh ..
maka jadilah salad sayurr ..
haha .. hebatkan ??
sekelip mata dah siappp ..
 
n then goreng jew lah ayamm tuu ..
sebelum goreng .. sadur ngan tepung jagung duluu ..
so sape2 yang nak komen ayam aku tu hangit ker ape ker ..
eh eh soryy eh ..
ayam tu bukannya hangit !!!
kan da perap ngan sos bbq ..
if goreng mesty la nampak hitam cam hangit !!!
pikirrr rr sdirikk .. malas nak explain panjang2 ..

 atas ayam tuu aku tuangkan(betul ker) lebihan  sos perapan ayat tadi ..
sos lebihan tuu bukan main tuang jew k ..
kena panaskan dulu n campurkan ngan sedikit air tepung jagung n letakkkan beberapa hirisan tomatooo ...
pas siap tuang je lahh ..
pe yang susahhhh ..

taraaaaaaa..


dah siap !!!!


hahahahahaha ..


 INGAT AKU TAK PANDAI MASAK ??

pandai jew .. cuma MALAS ...

so pasni boleh la nak bukak restoren ala2 resort gituu ..
waaaaaaaa .. impian bajet kemain ..

NOTAKAKIKUDIS :
JANGAN PANDANG KU SEBELAH MATA ...
peace no war ..
hugs .. **


No comments: