Tuesday, February 7, 2012

surat buat bakal suami ...

duhai bakal suamiku,
malu nak ckp..tapi...kalau boleh..saya nak awak boleh jadi imam untuk saya nanti..boleh tak? kalau ada rezeki,boleh jadi imam untuk anak2 kita nanti..ceewaaahh..malu3...pastu kan..saya nak awak persiapkan diri awak sebaik2nya untuk kita melayari bahtera perkahwinan kita nanti..biar bahagia..bimbing saya..awak...jap2...saya juga nak awak terima saya seadanya..terima kekurangan saya..terima ye kalau saya masak nanti tak setanding mak awak..tapi takpe..saya belajar masak dari sekarang..awak..saya tak mintak awak belikan banglo 5 biji dan brg2 kemas yg blink2 tu..(kalau nak belikan pon takpe ^^)..saya hanya nak awak terima saya seadanya...

duhai bakal suamiku,
saya tak mintak body awak jadi mcm AARON AZIZ...cukup la awak sihat..jaga kesihatan..jaga solat..jaga hal2 yg sepatutnya..boleh? haa....awak..jgn merokok..tak elok..sebab kalau awak merokok,nnti kesannye saya jugak yg kene..kalau awak sorang takpe..ha3..gurau2..tak..jgn merokok..bahaya untuk kesihatan tahu tak....lagipun nanti kalau anak2 kita tgok *insyaallah kalau ade rezeki* kan tak elok...kite kena la jadi contoh untuk anak2 kite..

duhai bakal suamiku,
Saya tak mintak rupamu setampan Nabi Yusuf..cukuplah rupa awak mampu membuatkan hati saya damai bak lautan diwaktu senja..:) cukuplah saya sahaja yang menganggap awak yang paling kacak antara semua..Kerna,sekiranya awak suami saya,saya akan menganggap awak yang paling kacak sekali..Dan..saya mahu awak sentiasa tersenyum pada saya setiap saat,minit dan jam..dan walaupun ketika itu jasad saya terbaring kaku di pangkuan awak..:')

duhai bakal suamiku,
saya tak minta awak kaya dgn harta duniawi..Cukuplah kalau awak mampu sediakan saya,rumah,pakaian dan nasi tiap2 hari..Cukuplah sekadar awak mampu memberi belanja buat anak2 kita nanti..Cukuplah awak mampu menyara org tua awak..tapi seperti yg saya ckp dulu..kalau lebih pon tak apa..saya terima dgn tgn yg terbukak luas..:D rezeki jgn ditolak..:)

duhai bakal suamiku,
Saya tak mintak awak jadi seromantik Khuzairie dlm novel 7 Hari Mencintaiku..Tapi saya minta awak memberikan perhatian yang secukupnya pada saya dikala saya amat memerlukan awak..dan..Cukup la sekadar awak mampu bersabar dgn kerenah saya yang kadang kala mengjengkelkan..Cukup la sekadar awak menerima saya seadanya diri ini..Cukuplah sekadar awak sayang saya setiap saat..:')

duhai bakal suamiku,
Dan saya nak awak tahu,saya akan terus-terusan cuba jadi yang terbaik dimata awak..supaya awak tak pasang 4..saya juga akan berterusan memperbaiki kelemahan diri yang sememangnya bnyak nie..sebab..sebab..saya nak jadi yang terbaik di mata awak..dan..dan..mungkin bakal anak2..

rasanya,sampai sini saje coretan saya
..sambung di lain hari..
ps: ILOVEYOU :D

No comments: